Sidor

tisdag 3 november 2009

MÖNSTER TILL NEJLIKOR






Med grönt garn;
Varv 1; Gör en magiskring med 6 fm
Varv 2; Virka 2 fm i varje fm = 12 fm
Varv 3; Öka med 1 fm i varannan fm = 18 fm
Varv 4 - 7; fm.

Byt färg;
Varv 8; *2 fm i varje maska*
Varv 9; *2 fm i varje maska*
Varv 10; *2 st i varje maska*
Varv 11; *1 st i varje maska*
Varv 12; *1 st i varje maska*
Varv 13; *1 fm och 3 lm i varje maska*

Fäst tráden, sy ihop den gröna "knoppen", stoppa eventuellt med lite vadd sá att den blir rund och fast.

Stjälk;
Gör en magisk ring med 6 fm
Virka fm tills du har fátt den längd du vill ha.

Blad;
Lägg upp 9 lm
Virka 1 fm, 1fm 1 hst, 1 st, 2 dst, 1 st, 1 hst.
1 sm sá att du kommer till andra sidan pá bladet.
Virka 1 hst, 1 st, 2 dst, 1 st, 1 hst, 1 fm, 1 fm.

Fäst trádar och sy ihop stjälk och blad med blomma.

7 kommentarer:

  1. Så enormt söta, tack snälla för mönster

    SvaraRadera
  2. åh så fina. Tack för mönstret! Måste jag prova nån gång.

    SvaraRadera
  3. Superfina, bra som present istället för riktiga blommor. Men när ska du göra en bok med alla dina mönster i?

    SvaraRadera
  4. Fina! Kanske vågar jag testa att virka dem, nybörjare som jag är.

    SvaraRadera
  5. Tack för att du delar med dej av mönstret! dom var verkligen jättefina:)

    SvaraRadera
  6. Tack för det fina mönstret.
    Stjälken var lite pysslig så jag stickade min istället. Bild kommer på söndag i veckoboken.

    SvaraRadera