Sidor

onsdag 3 november 2010

MÖNSTER TILL TRE-KANTIG TE-PÁSE

Här fár ni mönstret till den tre-kantiga te-pásen. Det är väldigt mycket enklare än vad man kan tro.

Utgá frán en dragkedja. Virka en rektangel där mátten är:
Dragkedjans längd = pásens höjd. Bredden= höjden X 2.
(Min mäter 14 cm hög och 28 cm bred.)

Jag har virkat med fm för att fá den tät. 
Virka ett varv fm runt om hela den rektangulära biten.

Sy sedan fast dragkjedjan i de tvá kortändarna.




Du har nu en "tub"
Vik den pá mitten sá att du har dragkjedjan precis mitt pá och sy ihop botten.


Baksidan viks tvärtom med dragkedjan vid ena kanten och sys ihop.

10 kommentarer:

  1. Ah garngömma! Ska genast söka rätt på dragkedja! Tack!!!

    SvaraRadera
  2. Hej undrar hur man byter färg när man virkar fram och tillbka?! Hoppas att du inte tycker det är en dum fråga utan att du vill hjälpa mig! :) Skulle så gärna vilja göra en lika randig och fin tetra som du! :) / En virksugen tjej

    SvaraRadera
  3. ANONYM:
    Här finns ett tips pá hur du byter färg.
    http://needlenoodles.com/home/?q=node/139

    Och här hittar du massor av tips, inspiration och mönster.
    http://monsterarkivet.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Söt! = ) Vad använder du den till?

    SvaraRadera
  5. Anna L ; Jag brukar ha te i min te-páse.

    SvaraRadera
  6. Nå har jeg endelig fått ferdig giraffen... Den blir straks lagt ut her : www.ellemellegiraff.blogspot.com

    Kjempesøøøt !

    SvaraRadera
  7. Vilken intressant teförvaring! Brukar du hälla i lösviktste i påsen, eller är det mer förvaring för färdiga tepåsar? *nyfiken*

    Mvh Lina

    SvaraRadera
  8. Jag gjorde ett försök, och fler kommer det säkert att bli i framtiden! :)
    http://drillemor.wordpress.com/2011/12/23/dagen-fore-dagen-innan-dagen-efter/

    SvaraRadera
  9. Please let me know what dragkjedjan means in english. and also what yarn you used...My translation says "I have crocheted with FM to get it watertight" Not sure what FM is. Thank you so much. I love your patterns.

    SvaraRadera