Sidor

tisdag 31 mars 2009

NAIAS RUM

Nu har turen kommit till Naia. Hon gillar rosa, bara rosa. Och det kan hon väl fa göra. Jag gillar blatt. Har, precis som Picasso,haft en bla period i mitt liv. Den varade ca 35 ar. Sen kom en kort grön och efter att Naia föddes började jag tycka om rött. Det har jag aldrig gjort innan, tvärtom. Nu har jag upptäckt att i alla vara rum finns nagot rött.
Jag hade tänkt att Naias rum skulle ga i rosa och kanske grönt men det ville hon inte. Sa det blev rosa och rött. Mamma säger alltid att de tva färgerna skär sej men jag tycker att det blev fint.


Här har vi "prinsess-sängen". Överkastet fick jag av min svärmor, som hon har virkat för manga ar sen och det blev ju perfekt.
Här har vi Naia. Hon har en burk "Peckakaka" (peppar-kakor) pa sitt bord.

Rullgardinen köpte jag vit och sydde pa ett rött tyg och en dekorarad kant gjorde det hela lite roligare





De fyra korgarna fran IKEA fick "foder" av samma tyg som gardinen. I dom kan man stoppa tex alla kramdjur.

1 kommentar: