Sidor

lördag 4 april 2009

KUNDE INTE LATA BLI....

Blev helt galen i Stora Lilla J´s tunika i blatt/hallonrött och har sedan dess haft den i huvudet. Förlat att jag har snott men att härmas är väl ända lite som en komplimang. Häromdagen hittade jag bland mina gömmor ett blatt tyg med fiskar pa fran "Affären" i Karlshamn. Har använt kantband da här inte finns muddväv att fa tag pa. Det enda som jag hittade var i grovt syntetiskt material. Det skulle användas till träningsoveraller sa damen i affären, hon hade aldrig hört talas om att man kunnde använda det till annat än till just det syftet. Suck och Phu!! Kan heller inte fa tag pa trika-tyger eller velour. Sa jag vet vad jag ska ha med mej hem fran Sverige i sommar. Däremot finns här väldigt manga prickiga och blommiga tyger för att inte tala om spets.............Hon blev jätte-fin


Den blev precis lagom. Snart har vi inte sa stor användning för lang-ärmat och till höst är den väl för liten men det finns en stor bit tyg kvar.......

5 kommentarer:

  1. Åh, den blev superfin!! Blev Naia glad för den? Har du knåpat ihop den utan mönster?

    SvaraRadera
  2. Som sagt jag har inga mönster. Gör egna av favoritplagg och med livlig fantasi.
    Ibland blir det riktigt bra och ibland.....ja, du vet.

    SvaraRadera
  3. Tack för alla dina gulliga kommentarer :)
    Har kikat runt bland dina alster och du är såååå duktig. Din dotters rum är verkligen underbart, helt i min smak.
    Har länkat till dig också för hit kommer jag gärna på besök fler gånger.
    God fortsättning på Påsken/ Jennifer

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad kul att se det här tyget! Vad fin tunikan blev. När du kommer till Karlshamn igen måste du komma till Textilhörnet och se våra nya mönster, (några har jag tagit kort på så jag kan skicka dej). Vill du köpa något kan du få personalrabatt.
    Tack för mail! Har haft det jättebra i Prag, det kommer bilder så småningom. Ha en skön vår!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att jag fick inspirera, och tunikan blev ju superfin!!!

    SvaraRadera