Sidor

måndag 22 mars 2010

VÁR, HÄRLIGA VÁR!!

Spaniens färg är mestadels gul och brunbränd och det luktar av pinje-träd. De senaste áren har det varit riktigt torrt.
Men i ár har det regnat. Och dá menar jag REGNAT. Det har inte regnat sá mycket pá jag vet inte hur mánga ár. Det behövdes verkligen.
Nu skiner solen och det är sá grönt överallt och blommorna har slagit ut. Mimosa, Bouganvilla, Azahar......
Det luktar av apelsinblom överallt. Det är helt enkelt ljuvligt.






Det är dax att vár-fixa terrassen. Köpa lite nya blommor till balkongládor, plantera om dom som finns. Röja undan allt skräp som har samlats. (Den lyckas alltid förvandlas till förrád under vintern)
En ny kudde till soffan har det blivit.
Ska bli skönt att sitta där och virka. Har lite virkabstinens efter Sverige-resan.




18 kommentarer:

  1. Vilka snygga kuddar! Har gjort en macka, inspirerad av ditt mönster, kolla gärna in!

    SvaraRadera
  2. Den nya kudden var helläcker!! Jag håller så sakteliga på med mina "african flowers" med inspiration från dig...lite då och då och ska väl snart ha tillräckligt för att få ihop en liten pläd. Din beskrivning ovan av alla blommor och dofter gör mig knäsvag...apelsinblom..mmmm vad avis jag blir. Njut:)

    SvaraRadera
  3. Ååååååå vad härligt med blomande träd :)
    Är jätte ofta hit in o tittar eller använder dina blogglänkar, fast jag inte skriver varje gång...
    -Textilaren

    SvaraRadera
  4. MAkalös blomning och snygga kuddar!

    SvaraRadera
  5. Dem var riktigt snygga! Det är ju inte klokt. Jag bara måste virka kuddfodral jag med, vi som ska flytta och allt. Då behövs ju lite nytt också. Vad inspirerad jag blev nu!

    SvaraRadera
  6. Så fint! Bade blommorna och kudden!

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra bilder, känner doften :)
    Kuddarna är så fina, måste också virka kuddfodral!
    kram

    SvaraRadera
  8. Åh så underbart det låter, drömmer om apelsinblommor ikväll

    SvaraRadera
  9. Åh vad härligt det ser ut! Fina kuddar också!

    SvaraRadera
  10. underbart, både våren och kuddarna!

    SvaraRadera
  11. Jag dör jag med. Alldeles underbara. Härligt att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  12. Min favorittid på året i Spanien... Inte för varmt, fortfarande grönt, masor av blomster... Planerar Mallisbesök i sommar med familjen. Det ska bli härligt. Återförenas med gamla vänner, både för oss vuxna och barnen.

    Kuddarna är kalasfina. GIllar lakritskonfekten skarpt. En av kollegorna hade med sig en påse Bassettes på jobbet idag, det fick mig att tänka "Nu äter jag Marias kudde". HA ha ha!

    SvaraRadera
  13. Titta vad fint... Förhoppningsvis blir det vår i Sverige snart, så det blir varmare när vi kommer dit )om det nu inte får vara nån snö kvar förståss). Själv flyger jag i 27 timmar tror jag, med sammanlagt 10 timmars väntetid på flygplatser. Kul med två små barn. Och flyg INTE med virgin eller Thai Airways, försökte boka plats så jag kan sitta med Max där det finns lite mer leg space, men det kan man bara boka om bebisen är under 6 månader. Alla andra flyg går det bra att boka med, men alltså inte dessa. Skitbolag. Hoppas de går i konkurs EFTER att jag kommit hem. Ha!

    SvaraRadera
  14. Så flotte sofaputer!
    Ja endelig har våren kommet til oss da...

    SvaraRadera
  15. Vad underbart att ha fått möta våren!

    Vilka superfina kuddar! Jag köpte flera innerkuddar för ett tag sen för att virka, men vad mycket som kommer i mellan. Jag får skärpa mig... ;)

    Ha en riktigt fin lördag!

    SvaraRadera
  16. Nu har jag äntligen en rutkudde på G. Har kommit halvvägs, men vet inte riktigt hur jag ska montera den sen. Försöker kika på dina - du verkar ha vanligt tyg på baksidan, men hur är det bakom själva rutan? Syr man en kudde och syr på virkeriet eller syr man ihop det virkade med det vanliga tyget? Känn dig inte tvingad att svara om du har fullt upp. Isåfall får jag klura ut det ändå.

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Fin och inspirerande blogg du har!
    Jag blev jättesugen på att göra en sådan randig kudde som du har i inlägget. Har du tips på mönster till denna?

    Hils
    //Annapinglan

    SvaraRadera