Sidor

tisdag 22 november 2011

GRÖNT



 I Spanien är det aldrig sá grönt som pá vintern. Tänk att ligga och plocka ogräs i slutet av november.


Snart har vi färsk sallad, lök och bönor.


 Bambun som vi var övertygade om att den hade dött är nu i sitt esse.


Liksom Aloe Veran. Det är tur det för den kan man inte vara utan.


Fick en massa sticklingar som jag ska plantera när tid fás.


 Och sá slog jag till med att köpa dom där gröna skorna som jag har tittat pá sá länge. Sista paret och dessutom  till nedsatt pris.


 Lite, lite har jag virkat med. Ság den här hos Attic 24. I vanlig ordning kunde jag inte vänta pá beskrivning. uatn var tvungen att försöka själv. Nu finns hennes mönster här.

Förövrigt ser jag fram emot att julpynta i nya huset.
Ha det skönt, allihopa.

7 kommentarer:

  1. Här i Luleå är faktiskt gräsmattan lite grön fortfarande. Men vi längtar efter snön nu.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Lyx! Vi har iofs septemberväder så jag är glad att jag slipper skotta snö. Några ihärdiga ringblommor kämpar på i rabatten.

    SvaraRadera
  3. Det är rätt grönt här också... fast mest brungråttbeigeaktigt. Vilka superfina skor!

    SvaraRadera
  4. Fina skor! Gillar. Väntar på snön. När kommer snön!!!??? JAg vill ha en vit jul. Har tjuvstartat med att spela julskiva idag... "Mer jul jag vill ha mer jul...". Nu sk ajag baka skorpor. Det är min dag idag. Min lediga dag. Kram.

    SvaraRadera
  5. Är Lilla Barn tillbaka? Såg att hon skrivit inlägg för 4 dagar sen i min blogglista men kan inte se något....

    SvaraRadera
  6. Sätt upp adventsljusstaken med dina söta små flugsvamspmanchetter. Nu är det jul igen!!! Spela julmusik på hög nivå. Dansa mellan köket och TV rummet. "Räven raskar runt i huset. Njuter av det juliga ljuset. Så får vi lov så får vi lov??? Att översätta ditt svampmönster till engelska?" Tra la la la la! Jag kör lite länkkärlek till dig och folk vill ha ditt mönster på engelska. Kan du överssätta eller kan jag göra det?

    SvaraRadera