Sidor

lördag 31 december 2011

SISTA DAGEN PÁ ÁRET

 M & N är uppe i bergen och campar. Grannhundens tik löper sá Pepe är där mest hela dagarna. Jag är alldeles själv och njuter. Det är alldeles tyst. Och sá skönt.


 Solen skiner frán en blá, blá himmel. !7º C. Rosorna blommar och är helt fantastiska.
Huset är städat, tvätten tvättad. Och jag sitter och funderar pá áret som gátt. Det har varit ett bra ár.
Fast de sista mánaderna har jag jobbat pá tok för mycket.
Nästa ár ska jag ta hand om mej själv och de mina lite mer. I förrgár lämnade jag in ansökan om att gá ner i arbetstid. Känns skönt. Skulle krisen drabba oss för mycket är det väl bara att gá tillbaka till fulltid igen.
Ett par tuen kronor mer eller mindre gör mej varken fattig eller rik.
Det är dom där smá sakerna som är viktiga, dom som jag har tänkt att njuta av.


 Var inne i byn och handlade idag. Det mesta kommer frán odlingar runt om och mycket är ekologiskt. Det är vardagslyx det.


 Det viktigaste pá den spanska nyársafton är druvorna. Man äter dom kl 00.00 En för varje klockslag. Det för tydligen tur med sej.
 I kväll tillbringar jag natten pá akuten, inte för att jag vill, utan för sá stár det pá mitt schema.


Under tiden sitter jag här pá den spanska landsbygden, láter solen värma min rygg medans jag läser en bok      som jag nyss lánade pá biblioteket i Sverige. Tekniken är fantastisk .

Och detta är mitt nya projekt. Till Naias "nya" rum, som blir nästa árs projekt.
                                                 

JAG ÖNSKAR ER ALLA GOTT NYTT ÁR, GOD FORTSÄTTNING, FRED OCH KÄRLEK

7 kommentarer:

  1. Allra första gången jag tittar in på din blogg.
    Alldeles ljuvligt ser det ut med rosor som blommar! Längtar efter vår o sommar, fast det dröjer.
    En så duktig virkare du är! Förr då mina barn var små virkade o stickade jag kläder åt dem, men aldrig så här söta saker. Såg du hade mönster kanske jag ska prova- behöver något roligt att ta mej för skingra tankar och så. Karin min dotter dog för snart två år sen- hon blev 43 år dog i malingt melanom så ofattbart.
    Vill önska dej ett bra 2012 och jag tittar nog in- såg så skönt ut med Spanienvyn!
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Wow, vilka grönsaker och frukter! Blir himla avis. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag önskar att jag kunde gå och handla grönsaker sådär! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Gott Nytt år! Underbart med annat klimat än vårt tråkiga här i Skåne! Regn, blåst, dimma, slask....
    Nu längtar jag efter våren!

    SvaraRadera
  5. GOtt Nytt År min vän. Kloka ord från en klok liten stor flicka. Klockrena. Och vilken lyx med så fina grönsaker!!! Nu minns jag hur lyxigt det var när vi bodde på Mallis. Grönsakerna är ju rätt ok här men DYRA! Låter underbart att få vara solo. Hemma och solo. Kan inte minnas när det hände sist. Det är ju lyx det med... En dag sitter man väl här ensam och önskar att ungarna var här men just nu... Jag skulle kunna offra en hel del för en aldeles egen stund. Stora kramar. Ska oxå reflektera lite... Vad vill jag 2012??? Jag tror jag vill skratta mer. Vara mindre allvarlig. Mer avslappnad. Ha kul. Allt är så viktigt hela tiden. Och sen vill jag fixa hemma. Inte bara drömma utan verkligen fixa. Och sen vill jag öva mig i att vara mer närvarande. Sluta planera eller se bakåt utan bara vara. Dte blir svårt.

    SvaraRadera
  6. ha en underbar fortsättning på 2012

    SvaraRadera
  7. God fortsättning! Vilka härliga bilder! Vilka grönsaker, jag brukar också försöka handla närodlat och ekologiskt men utbudet är inte så stort här. Och ja, jag håller med dig, det är lyx, precis som att gå ner i tid är en lyx.

    SvaraRadera