Sidor

torsdag 8 mars 2012

NYTT LAPPTÄCKE



Naia tyckte att det var kul pá lägret.
Mannen M och jag tänkte att vi skulle utnyttja vár "ledighet". Gá pá bio, gá ut och äta, umgás bara han och jag.........ni vet, det är inte sá ofta det händer.
Men jag blir inringd till jobbet igen! Jamen, är det inte typiskt? Jag har ju varit arbetslös i 1.5 mánader! Dom kunde ju ha ringt en annan dag, tycker jag.
Men , men i dagens Spanien ska man vara mycket rädd om sitt jobb.

Jag som hade sá mycket att göra........
Nytt lapptäcke till Naia. En hel del pinaler som ska málas om....
Átervinning pá topp.
Täcket är gjort av stuvbitar, ett gammalt lakan och som foder ett gammalt täcke som bara lág i garderoben
Váren är här och dagarna längre sá jag ska nog hinna med.......innan jag hittar pá nágot nytt som bara  "máste" göras.

12 kommentarer:

  1. Men jisses vilket superfint lapptäcke!

    SvaraRadera
  2. oj wow så fint!!! underbart.

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag håller just nu på att virka hjärtan av alla de sorter. Jag såg att du har beskrivning på virkade hjärtan men det funkar inte att klicka på länken. Kan man komma åt ditt mönster på nåt annat sätt?

    SvaraRadera
  4. Men ojoj..såfint täcke...tycker det inte vill bli till nått då jag skall försöka sätta ihop färger.. men nu skall jag försöka igen..Lycka till med jobbet nu,,kikka i Finland här vi har mycket snö ännu!

    SvaraRadera
  5. Helt underbart fint täcke!! Jag hade nog aldrig orkat med ett helt täcke.

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Har själv också ett på gång. Framsidan med lapparna är klar men baksidetyget har jag inte ens hemma ännu... Jag har också tänkt sy fast hela härligheten med snedlist. Har du kviltat ihop allt i mitten också? Måste man det?

    SvaraRadera
  7. Härligt med full on recycling! Kalasfint. Jag tänker jordgubbar och smultron. Blir toppen i Naias rum. :D Hur mycket promenader har du lyckats peta in nu är du e tillbaka på jobbet? Och jobbet ja (typiskt med dåliga tajmingen...), där springer du väl upp o ner i korridorerna mest hela tiden. Motion non stop... :D

    SvaraRadera
  8. Håller du på att måla stolar också???

    SvaraRadera
  9. Å jag som aldrig orkar. Men nu kanske jag tar nya tag när jag såg ditt fina. :)

    SvaraRadera
  10. Vilket superfint täcke! Vill ha:3

    SvaraRadera
  11. typiskt de skulle ringa just då va, täcket är underbart

    SvaraRadera