Sidor

fredag 5 juni 2009

EN LITEN PAUS

Jag tar en liten paus i virkandet máste ha nágot i magen. Lite bröd med olivolja och ett par oliver i all sin enkelhet.Precis sá är det vid Medelhavet.


Jag häller pa med att virka frukter och grönsaker.
Har hittat mönster pá flera ställen, de flesta pá engelska.
Nu skäms jag nästan för att säga att jag förstár inte. Sá dálig har alltsá min engelska blivit. Tillslut har jag tittat pá bilderna och lyckats klura ut ungefär hur det ska vara. Sá dá kan man ju nästan säga att mönsterna är mina egna även om ideen är tagen/lánad.

1 kommentar:

  1. Vad kul att kunna virka. Jag virkade i skolan, men kommer inte ihåg hur man gör... Kollade in terassen i inlägget nedan, vad fint ni har det! Man kanske skulle sy ett par bordstabletter här hemma. Våra är bruna och tråkiga. (Vi har köpt asien inspirerade möbler, allt i ganska mörka bruna färger. Jättefint tyckte jag innan vi åkte till Ikea för min årliga fix av svenskt i Australien, sen ville jag flytta in i ett av rummen där. Som hade kostat typ en tredjedel av vad vi har betalat för våra möbler... Fast det har jag inte talat om för mannen, för då dog han...). Bra med virkad mat, ställ fram det på bordet när du får ovälkomna gäster. De fattar nog vinken då...

    SvaraRadera