Sidor

torsdag 4 juni 2009

NY BLOGGARE

I dag har jag en sjuk liten flicka hemma.
Har ocksá passat pá att städa lite i köks-skápen. Där hittade jag en kaffe-service som jag fick av min svärmor för väldigt länge sen och som jag aldrig använt. Den blir ju perfekt till Naia som gillar att leka "pic-nic".

Hon dukar i vardagsrummet, ändrar dukningen, ändrar igen och till slut säger hon; ¡Perfecto!
Sá tar hon fram kameran och vill ta ett kort. Jag fattar ingenting men láter henne göra det. Hon blir sá nöjd och sá säger hon ; Pon lo en tu blog, mamá! (Lägg upp den pá din blogg, mamma).
Hon har verkligen koll pá läget:)

Här är kortet.....
Det bor kanske en liten artist i henne



Nu ligger hon pá soffan, säger att febern har stigit, upp till pannan. Hon väntar pá att den ska gá ner till fötterna.

4 kommentarer:

  1. Hihi, så sött :D Vi får hoppas att febern gå ända ner till tårna och sen *poff* borta!

    SvaraRadera
  2. Absolut bor det en liten artist i din dotter. Snyggt dukat och mycket fin bild. Hälsa henne det! :) Hoppas att febern snart är nere i fötterna :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild, klart hon också ska blogga - varför inte göra en egen blogg åt henne? Pussa henne från mig och säg att hon ska krya på sig!

    SvaraRadera
  4. Mycket tjusigt foto, hon har talang. Verkar som alla är sjuka, stackars liten... Hoppas medicinen smakar godare där än vad den gör här!
    Mannen har klarat sig hittills (ta i trä), och det är ju tur, för om en vecka ska han ta hand om barnen i två hela dagar. Ska operera bort halsmandlarna då, och förhoppningsvis slippa halsflussen... It's all happening here...

    SvaraRadera