Sidor

måndag 1 juni 2009

PÁSLAKAN OCH MULLBÄRSTRÄD

I inlägget om terrassen sa kan man ana tabletterna som jag har gjort till matbordet. Dom är gjorda av ett páslakan fran IKEA.


Anledningen till att det blev tabletter var att jag satt och funderade pa vad man skulle kunna ha "broderi-sömmarna" till. Hade aldrig använt dom nágonsin.


Och det blev väl lite roligt?
Nu blev jag sá förtjust i det turkosa tyget med den röda sömmen. Drömde(?!) härom natten hur jag skulle göra en tunika till Naia i samma stil.
Rumba hade med sej ett mönster pa en tunika som jag ändrade lite pa och det blev sáhär.......


Och nu över till ........
MULLBÄRSTRÄDET

Kortet är taget i morse, ingen bra kvalité men det visar hur det ság ut.
Det är ett mullbärsträd som gav oss grönska, lite svalka och framför allt sa tog det bort mycket oljud fran trafiken pa gatan. En flock papegojor brukade smaska pa bären.

I morse vaknade vi av att dom ságade ner ALLA träden pa gatan. OK det blev väldigt kladdigt pá gatan av bären, träden behövs beskäras. Men en sak är att beskära och en sak är att stympa.
Det känns sorgligt och titta hur det ser ut.................................................................................................

3 kommentarer:

  1. Tunikan blev jättefin, hoppas Naia gillar den? Men shit vilken chock med trädet och vad synd för nu kommer ju papegojorna att smaska någon annanstans...

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att dom sågade ner i stort sätt heela trädet :(

    Fint det blev med broderisömmarna :) Min maskin är inte så avancerad så den har inga sådana.

    SvaraRadera
  3. Vad underbart snyggt med de turkos underläggen! Otroligt påhittigt. Väldigt sorgligt med trädet, dock...

    SvaraRadera