Sidor

fredag 14 augusti 2009

SMÁTT OCH GOTT

Naia ville ocksá ha en börs.
Hon har själv valt färg och mönster.

Hade jag kunnat, eller egentligen, haft tálamod sá hade jag mönstervirkat.
Nu fick det bli pásydda blommor istället.

När hon blir stor, dvs 6 ár, dá ska hon ocksá virka.
Hon ville ha sin börs till kulorna.


Ság nágot fint som jag bara inte kunde láta bli att göra.
Den är sá söt och sommrig.
Jag hittade det hos Pennys House
som har en väldigt SÖT och fin blogg.



I onsdags natt var det "Las Lágrimas de San Lorenzo"
(Sankt Lorenzos tárar)
Den natten kan man se mánga stjärnfall.
Upp mot 200/ timme.
Den tekniska förklaringen är meteoriter men det láter finare med stjärnfall.

Vi ákte upp i bergen och la oss pá en filt
för att njuta.
Tyvärr var vi inte tillräckligt lángt frán stadens alla ljus
sá vi ság inte sá mánga.

För ett antal ár sen var vi i Pyrenéerna vid samma datum
och dá ság man oerhört mánga.
Det är mycket vackert kan jag tala om.

9 kommentarer:

  1. Kul! Jag har dig pa bloglovn och jag tror jag läste hos dig samtidigt som du var hos mig ;) ÄÄlskar denna börs - blir sa sugen att göra nagot liknande till Leos kulor ;) Men jag tror det är bättre jag syr ;) Men kanske vi byter nan gang...säg till om du blir sugen....
    Ska ocksa lägga till dig hos mig. Ska "updata" min lista snart tänkte jag.

    SvaraRadera
  2. Tusan också att jag missade "stjärnfallen", Glömde helt och håller bort det! Jag som så gärna hade velat se! Jaja, det blir väl nytt tillfälle igen :)

    Smultronen är så himla söta, såg också dom i Penny House blogg och tyckte dom var supersöta.

    Och din börs är fin, skulle vilja virka en liknande själv någongång.

    SvaraRadera
  3. Vad scharmigt att titta på stjärnfall! Ocxh romantiskt! :)

    Smultronen var undebara! För mig som älskar smultron, vore det verkligen nåt att virka. Men! Fixade du att virka egna bara av att titta på hennes foto???? *imponerad*

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Härlig börs, i många av mina favoritfärger också. Och smultronen, mums. Jag fick smultrontårta igår hos mina föräldrar, pappa hade plockat 4 liter!

    SvaraRadera
  5. Jättefin börs och härligt smultronstrå!

    SvaraRadera
  6. Jättesöt liten börs!! Det måste jag prova!

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jättefin, jag har bloggat om den och länkat till din bild och din blogg. Hoppas det är OK, annars får du säga ifrån så plockar jag bort.

    SvaraRadera
  8. smultronen är bland det sötaste jag sett i virkad väg, vad duktig du är på att hitta på nya saker!

    SvaraRadera