Sidor

lördag 19 december 2009

LITEN KORG TILL LITET KÖK


Jag har letat och letat efter ett litet kakfat eller korg. Men det har varit omöjligt att finna. Dá kom Erica Laurell med ett mönster till den här korgen.
Undrar varför min blev vidare i kanten? Hennes är rakare.

Har sockerstärkt för första gángen. ( otroligt sá hárt det blir)


Jag gjorde en till kakorna och en till frukten.
Körsbären hos Erica och jordgubbar hos Blomládan.


Tomten kommer att komma med ett litet underbart kök frán IKEA. Tror att det kommer att bli mycket uppskattat. Jag själv tycker att det är sá fint att jag skulle kunna ha det som dekoration i vardagsrummet.

I vardagsrummet kommer det nog att hamna dock ej som dekoration. Vi tillbringar den mesta tiden där nu när här är sá kallt. Vi sätter pá ett litet element och stänger dörren. Det blir varmt och skönt och riktigt mysigt. Problemet kommer om man máste gá pá tex toletten. Det är dá man märker hur kallt det är i övriga huset.
Fast i ár har det inte blivit sá kallt som det brukar bli ( ännu).



3 kommentarer:

  1. Pyssligt, jag skulle kunna ge vad som helst för att se Naias min när hon får allt du har gjort till henne. Du får ha kameran i högsta hugg!

    SvaraRadera
  2. Men ååååh, jag var på Ikea igår, och stod och blängde på köket i evigheter... Men hur mycket jag än ville köpa det, så finns det ingen plats för det nånstans. Speciellt inte nu när farföräldrarna har köpt ett dockhus (vart ska vi ställa det....). Mycket fint du virkat (igen)!! God Jul!!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint allt är!! Är helimponerad av hur snabb du är. Jag virkar också julklappsmat, men det tar en evighet... Blir sockerstärkelsen kladdig eller skulle man kunna använda den till ett litet hattbrätte?

    SvaraRadera